Ochrona danych osobowych w administracji publicznej – współpraca z innymi urzędami, korespondencja z obywatelami, postępowania administracyjne, prowadzenie monitoringu i współpraca międzynarodowa

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Ochrona danych osobowych w administracji publicznej charakteryzuje się znaczną specyfiką. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione zagadnienia dot. m.in: ochrony danych osobowych w sytuacjach wymagających współpracy z innymi instytucjami, w korespondencji z obywatelami, w postępowaniach administracyjnych, przetwarzaniu wizerunku i prowadzeniu monitoringu wizyjnego. Uwagę słuchaczy zwrócimy również na ochronę danych osobowych w kontekście ustawy o kontroli oraz przy dostępie do informacji publicznej i danych osobowych przekazywanych w toku współpracy międzynarodowej.

Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych porad i wskazówek jak zracjonalizować ochronę danych osobowych w urzędzie, tak aby nie uchybić wymaganiom prawnym z jednej strony, ale też nie tworzyć nadmiaru dokumentów i procedur utrudniających normalne funkcjonowanie organizacji.

Szkolenie skierowane jest do Inspektorów Ochrony Danych (IOD) i ich zastępców, a także osób wykonujących zadania polegające na zapewnianiu przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.

Program szkolenia

1. Czym jest RODO i jak się je stosuje – dlaczego obowiązki z RODO są tak „mało konkretne” i jak wykazać, że się je stosuje?

2. Ochrona danych osobowych w sytuacjach wymagających współpracy z innymi instytucjami:
a. udostępnienia;
b. wspólne projekty;
c. bieżąca współpraca.

3. Ochrona danych w korespondencji z obywatelami.

4. Ochrona danych w postępowaniach administracyjnych:
a. obowiązki informacyjne;
b. ograniczenia w zakresie praw osób, których dane dotyczą;
c. dostęp do akt i jego ograniczenia.

5. Przetwarzanie wizerunku i prowadzenie monitoringu wizyjnego:
a. podstawy prawne;
b. dobre praktyki;
c. kwestie dokumentacyjne.

6. Ochrona danych osobowych w kontekście ustawy o kontroli w administracji rządowej, w tym publikowanie wyników kontroli.

7. Ochrona danych osobowych przy dostępie do informacji publicznej, w tym przy prowadzeniu BIP:
a. zakres udostępnianych informacji;
b. kwestie retencji danych.

8. Ochrona danych osobowych przekazywanych w toku współpracy międzynarodowej.

9. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.